الجمعة، 23 سبتمبر 2016

طرفه


حرامي دخل بيت ست عجوزة لقاها صاحية.
قال لها : ايه اللي مصحيكى ياعجوزة
عرفت انه حرامي فقالت : مفزوعة من حلم يا ولدي وانت باين عليك ولد طيب وابن ناس، وشكلك اضطريت للسرقة وانا عندي خير كثيرخذ الأساور الذهبية وإتصرّف فيها وربنا يفتحها عليك..
بس قبل ماتمشى عايزاك تفسر لي حلمي .
قال الحرامي في نفسه أكيد الست دى هبلة وعلى نياتها وقعد وقال لها قولي حلمك ..
قالت : حلمت اني ماشية على طرف نهر وفجاة اتكعبلت رجلي وخفت أن أغرق وبدأت أنده بكل صوتي :
ياعبــــــــــدو
ياعبــــــــــدو
ياعبــــــــــدو

 وصحيت فجأة من النوم . إيه تفسيرك للحلم ياولدي؟؟
وشوية وابنها عبده نازل من الدور الثاني زى الصاروخ
مسك الحرامي ونزل فيه ضرب .

 خافت الست العجوزة على الحرامي من كثر الضرب وقالت لعبده : كفاية يا ابني الله يرضى عليك حرام يموت من الضرب!!!
قال الحرامي وهو ميت من الضرب : إضرب ياعبدو إضرب.
أنا أستاهل الضرب
أنا جاي أسرق ولا أفسّر أحلام !



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ألعاب زمان

قد يستحقر البعض أساليب اللعب زمان . ولكن بشئ من الإنصاف يمكن أن نعدد من المزايا التى فى تلك الألعاب بما يصعب حصره . وهنا نترك لكم ف...